Kokie yra pagrindiniai seo veiksniai, norint kokybiškai ir efektyviai iškelti svetainę Google?
Daugelis SEO paslaugų agentūrų klientų Lietuvoje domisi galimu terminu patekti į Google viršūnę. Atsižvelgiant į tai, kad pirmosios paieškos sistemos vietos turi kur kas didesnį CTR, kiekvienas įmonės savininkas nori žinoti, kada jis sugrąžins investicijas, o jo tinklalapis pateks į pirmąjį Google puslapį.
Tarp pagrindinių verslo savininkų klausimų SEO paslaugų specialistams yra:
- Kodėl mano svetainei reikalingos seo paslaugos?
- Kokią naudą aš gausiu iš seo paslaugų?
- Jeigu aš pasiruošęs užsisakyti seo paslaugas, tai nuo ko man pradėti?
- Kokias prognozes galite pateikti dėl svetainės iškėlimo Google?
- Kada pastebėsiu, kad mano svetainės pozicijos išsikėlė paieškos sistemose?
- Kodėl turėčiau leisti pinigus pirkdamas seo-nuorodas?
- Kam reikalingas mano tinklapio puslapių optimizavimas?
- Ar galiu savarankiškai reklamuoti ir plėtoti savo svetainę?
- Per kiek laiko aplenksiu savo konkurentus Google?
Tiesą pasakius, tinklapio patekimas į Google viršūnę, seo paslaugų kokybė priklauso nuo daugiau nei 300 faktorių. Atitinkamai, jokia seo paslaugų agentūra Lietuvoje ar kitoje šalyje negalės pateikti tikslios dienos ar savaitės prognozės. Juk geras seo specialistas supranta visą darbo sudėtingumą ir atsakomybę užsakovui. Net ir atlikus SEO auditą, neįmanoma pateikti absoliučiai tikslios prognozės, nes interneto svetainių iškėlimo sritis yra labai dinamiška ir konkurencinga. Kas yra aišku šiandien, rytoj gali radikaliai pasikeisti.
Tačiau yra keletas patikrintų veiksnių, turinčių įtakos svetainės iškėlimo Google laikui. Ir kuo greičiau jie bus realizuoti, tuo greičiau svetainė pakils į paieškos sistemos viršų.
Seo veiksniai, į kuriuos reikia atkreipti dėmesį, norint kokybiškai ir efektyviai iškelti svetainę Google:
1. Domeno amžiaus įtaka ir svetainės iškėlimas Google
2. Konkurencijos lygio įtaka tinklapio iškėlimui paieškos sistemose
3. Biudžetas, skirtas seo paslaugoms
4. Google paieškos sistemos algoritmai ir filtrai, kurių negalima apeiti reklamuojant svetainę
5. Svetainės optimizavimo kokybė:
• meta žymų optimizavimas tam, kad svetainė patektų į Google TOPą
• seo tekstų rašymas norint iškelti tinklapį Google
• svetainės struktūra reikalinga jos iškilimui į pirmąją puslapį
• vidinių nuorodų tinklas
6. Išoriniai seo-paslaugos skirtos svetainės iškėlimui Google
7. Google naujovės ir dabartinės seo tendencijos
Pagrindiniai seo faktoriai, lemiantys tinklapio iškėlimą paieškos sistemose:
1. Domeno amžius ir tinklapio iškėlimas Google
Akivaizdžiausias faktorius yra tai, kad kuo senesnė svetainė, tuo labiau Google ja pasitiki. Paieškos varikliui domeno amžius rodo savininko rimtumą ir tinklalapio autoritetą. Informacija, kuri buvo paskelbta tokioje svetainėje, bus indeksuojama per kelias valandas.
Jei jūsų nišoje yra keli tinklapiai, kurie egzistuoja jau seniai (pavyzdžiui, medicinos klinikos ar audito įmonės svetainės), norėdami pasiekti gerų rezultatų, turite būti itin kantrūs ir susitelkti į SEO.
Tai reiškia, kad galėsite konkuruoti su tokiomis svetainėmis tik jeigu jūsų tinklapio domenui jau sukako bent 1 metai. Kodėl taip „nesąžininga“? Todėl kad svetainė, kuri tik pradeda savo veiklą, patenka į vadinamąjį „Smėlio dėžės“ filtrą ir negali iš karto patekti į TOPa. Čia neverta jaudintis, nes tai yra įprasta praktika naujoms svetainėms, kurias peržiūri Google paieškos sistema tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje.
Paprastai „Smėlio dėžės“ filtras svetainėje dedamas nuo 1 iki 6 mėnesių. Šiuo laikotarpiu Google atidžiai stebės visus veiksmus ir pokyčius svetainėje: kokybiško turinio pildymą, pirkimo nuorodas, naujienas, pirmųjų svetainės vartotojų elgesį ir kt. Todėl seo ekspertai rekomenduoja nedelsiant imtis teisingų žingsnių kuriant svetainę ir numatyti pirmuosius jos reklamavimo Google rezultatus ne anksčiau kaip po 6 mėnesių. Teisingų, sistemingų svetainės pakeitimų atveju paieškos sistemos padės greitai pagerinti jos pozicijas ir toliau sėkmingai iškelti svetainę į TOPą.
2. Konkurencijos įtaka svetainės iškėlimui Google
Kitas svarbus faktorius yra bendras žaidėjų skaičius rinkoje ir konkurencijos tarp jų lygis. Kiekvienas rimtas verslo tinklapis turi savo seo strategiją, kurioje atsižvelgiama į konkurentų stipriąsias ir silpnąsias puses.
Bet kokiu atveju, kuo daugiau konkurentų ir kuo jie aktyvesni, tuo ilgiau užtruks svetainių iškėlimas į Google TOP'ą. Be to, jau šiandien akivaizdu, kad pagal tam tikras aukšto dažnio užklausas tiesiog nepelninga kelti tinklapių į pirmąsias vietas. Geriau ieškoti naujų žemesnio dažnio užklausų variantų, kurie padėtų svetainės iškėlimui į Google TOP'ą.
Taip pat nereikėtų nuvertinti to, kad naujos svetainės rinkoje atsiranda vos ne kasdien. Todėl pasiekti sėkmės galima tik sistemingai, kas mėnesį dirbant SEO srityje.
Be viso kito ir patys svetainių vartotojai tapo vis labiau išrankūs, kad tiesiog atleistų klaidas svetainėje, paskutines naujienas prieš šešis mėnesius, reikalingos informacijos trūkumą ir pan. Juk svetainių yra be galo daug, ir klientai, išėję iš jūsų svetainės, iškart paieškos rezultatuose ras kitas.
Norint pasiekti sėkmės ir gauti kokybiškos SEO paslaugas svarbu:
1) Stebėti konkurentų naujinius:
• atlikti konkurentų analizę, kad pamatytumėte konkurencijos lygį ir būdus, kaip jie bando iškelti savo svetainę Google, kur reikėtų geriau padirbėti pačiam.
• nuolat stebėti konkurentų veiksmus paieškos sistemose – ar jie perka reklamą Google ar socialiniuose tinkluose, ar optimizuoja savo tinklapį, ar naudojausi profesionaliomis seo paslaugomis ir kt.
2) Daryti geriau nei konkurentai. Tai taikoma ne tik svetainės seo optimizavimui, bet ir visos įmonės darbui. Dabar nebeužtenka tiesiog nueiti į svetainę ir išsirinkti reikiamą prekę, šiandien vartotojas ieško milijono būdų, kaip prieš pirkdamas apie jus sužinoti kuo daugiau. Aktyviai bendrauti su klientu, laiku reaguoti į jo poreikius: atsiliepimus, klausimus, pastabas, pareiškimus ir kt.
3) Sekti Google paieškos sistemų reitingų atnaujinimus, atsižvelgdami į naujas SEO tendencijas 2022 m.
4) Konsultuotis su seo specialistais, su kuriais bendradarbiaujate, siekdami iškelti svetainę Google.
3. Kiek kainuoja svetainės iškėlimas Google?
Svetainės iškėlimas greitis tiesiogiai priklauso nuo jūsų seo biudžeto. Kuo jis didesnis, tuo greičiau galite aplenkti artimiausius konkurentus. Paprastai seo kaina sudaro keli komponentai:
- SEO specialistų darbo apmokėjimas. Geras specialistas visada turi darbų kainą, atitinkančia jo kvalifikacijai.
- SEO nuorodos. Čia galioja paprastas principas: kuo kokybiškesnės įeinančios nuorodos, tuo jos brangesnės ir rezultatas bus greitesnis. Atminkite, kad nuorodų pirkimas svetainei reklamuoti yra svarbus, todėl ne visada verta čia taupyti. Geriau nusipirkti keletą kokybiškų, brangesnių nuorodų nei 100 pigių ir ne į temą. Čia suklydę negausite jokio rezultato iškeldami svetainę į Google viršūnę, o taip pat atsiranda rizika patekti į juodąjį paieškos sistemų sąrašą – po filtru.
- kitų specialistų (tekstų rašytojų, programuotojų, dizainerių ir kt.) įtraukimas.
Norint iškelti tinklalapį Google, dažnai reikia ne tik SEO, bet ir kitų specialistų paslaugų. Pavyzdžiui, pildyti tinklaraštį, ruošti svečių įrašus, keisti kodą ar pakeisti tam tikrų puslapių išdėstymą.
Kalbant apie seo kainas, verta prisiminti, kad kai kurie konkurentai kas mėnesį investuoja nemažas sumas, siekdamos iškelti svetainę į Google TOP arba išlaikyti jame savo pozicijas. Taigi norint gauti laukiamą rezultatą, būtina sistemingai investuoti į seo paslaugas.
Žr. daugiau: Ypatingas 2022 m. svetainių administravimo paketas kartu su SEO paslaugomis